luni, 16 octombrie 2017

CUVINTELE MANTUITORULUI MEREU DE ACTUALITATE

Buna dimineata in aceasta frumoasa zi de octombrie!

Mi-am recitit postarile ultimelor zile si n-as spune ca sunt prea reusite! M-am repezit sa scriu, dornica sa asez in cuvinte cele cu care m-am imbogatit... dar poate imi mai trebuiau cateva zile de reflectie... 
Intalnirea de la Jambville m-a bulversat si inca nu mi s-a asezat multimea informatiilor. Am atatea de spus incat mi se "bulucesc" ideile, vorba nepoatei mele!:) 
Dar vine si vremea linistirii!

Insumant fragmentele citite  zilnic din scriptura, parcurgem Noul Testament cam intr-un an si jumatate.
Daca este asa si ma gandesc ca fac asta din 7 februarie 2014...  macar de doua ori tot l-am parcurs!

Scriptura nu se demodeaza, avand darul de a se ... personaliza  in raport cu cititorul! 
Chiar daca parabolele sunt aceleasi, ele nu au prins nici un rid de veacuri si aduc in sufletul fiecaruia raspuns intrebarilor proprii.
Mi s-a intamplat ca, framantata de dubii, sa fi deschis scriptura la intamplare, doar pentru a ma linisti citind. In paginile ei am gasit insa mereu cuvantul care mi-a vorbit mie, nu numai mangaierea ci si solutia de care aveam nevoie in acel moment!

Dupa randuiala bisericii, azi se continua Predica de pe Munte.
Acolo, pe Muntele Maslinilor, Mantuitorul a rostit cele mai importante cuvinte adresate nu doar unui mic grup de admiratori ci intregii umanitati din toate timpurile!

Dupa ce sunt deplansi bogatii, imbuibatii, fericitii si invidiatii lumii, prin cele 4 Vai-urile,  marca a Ap. Luca, Mantuitorul face o scurta enumerare a unor norme de "buna purtare" a omului fata de aproapele sau, menite sa faca din el fiinta demna sa revina in Imparatia lui Dumnezeu:

"iubiţi pe vrăjmaşii voştri, faceţi bine celor care vă urăsc pe voi. Binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă şi vă rugaţi pentru cei care vă fac necazuri. Celui ce te loveşte peste o parte a obrazului, întoarce-i şi pe celălaltă; pe cel ce-ţi ia haina, nu-l opri să-ţi ia şi cămaşaOricui îţi cere, dă-i; şi de la cel ce-ţi ia cu sila lucrurile tale, nu cere înapoi."

Oare cum sa faci sa-ti iubesti dusmanul, cum sa te rogi pentru cei care iti mananca zilele, si, mai ales, cum sa reactionezi cu atata ingaduinta si umilinta cand esti batut ori furat... Sfaturile acestea au fost si sunt greu de digerat ! Dar cata pace ar fi pe pamant!
Omul insa, din nefericire, se lasa prea des prada trairilor instinctuale si traieste de veacuri intr-un camp de lupta.

Zis-a Domnul către iudeii care veniseră la Dânsul: vai vouă bogaţilor, pentru că vă luaţi pe pământ mângâierea voastră. Vai vouă celor care sunteţi acum sătui, pentru că veţi flămânzi. Vai vouă celor ce râdeţi acum, pentru că veţi plânge şi vă veţi tângui. Vai vouă, când vă vor zice toţi oamenii: bine de voi!, pentru că tot aşa făceau părinţii lor cu proorocii cei mincinoşi. Iară vouă celor care ascultaţi vă spun: iubiţi pe vrăjmaşii voştri, faceţi bine celor care vă urăsc pe voi. Binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă şi vă rugaţi pentru cei care vă fac necazuri. Celui ce te loveşte peste o parte a obrazului, întoarce-i şi pe celălaltă; pe cel ce-ţi ia haina, nu-l opri să-ţi ia şi cămaşa. Oricui îţi cere, dă-i; şi de la cel ce-ţi ia cu sila lucrurile tale, nu cere înapoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu