sâmbătă, 8 februarie 2020

RUGACIUNEA NOASTRA SI DREPTATEA LUI DUMNEZEU

Azi, Evanghelia Zilei ne poarta, prin cuvantul sf ap Luca, in lumea dreptatii lui Dumnezeu. 

In ultimele decenii L-am umanizat intr-atat pe Dumnezeu incat am depasit niste limite, confundand adesea, nepermis, dreptatea noastra cu dreptatea Lui!

Masura dreptatii lui Dumnezeu este iubirea Sa infinita pentru oameni! 
Stiind asta, ca sa intelegem ce si cum primim cu dreptate de la Dumnezeu, e necesar sa ne punem niste intrebari:
Mai intai: in ce masura ne cerem dreptate prin iubire? In general, suntem fie rapusi, fie furiosi, cand ni se fac nedreptati. 
Apoi, cum ne raportam noi la dreptate, cum o intelegem? 
Si, nu in ultimul rand, ce si cum ii cerem lui Dumnezeu?

Sfântul Vasile cel Mare, in Omilii la Psalmi, (Omilia la Psalmul CXIV, III, în Părinți și Scriitori Bisericești (2011), vol. 4, p. 576) ne spune:

„Milostiv este Domnul şi drept (Psalmi 114, 5). 
Pretutindeni Scriptura uneşte dreptatea cu îndurările lui Dumnezeu, ca să ne învețe că nici mila lui Dumnezeu nu este lipsită de judecată şi nici judecata nu este fără de milă. Dar chiar când miluieşte, Dumnezeu măsoară celor drepți, cu judecată, îndurările Sale; iar când judecă, ne judecă gândindu‑Se la slăbiciunea noastră; şi ne răsplăteşte mai mult cu iubirea Sa de oameni decât cu măsurarea cea deopotrivă.”

„Zis-a Domnul pilda aceasta: Într-o cetate era un judecător care de Dumnezeu nu se temea şi de om nu se ruşina. Şi era în cetatea aceea o văduvă care venea la el, zicând: Fă-mi dreptate faţă de potrivnicul meu. Şi un timp n-a voit, dar după aceasta, a zis întru sine: Deşi de Dumnezeu nu mă tem şi de om nu mă ruşinez, totuşi, fiindcă văduva aceasta îmi face supărare, îi voi face dreptate ca să nu vină mereu să mă supere. Şi a zis Domnul: Auziţi ce spune judecătorul cel nedrept? Dar Dumnezeu, oare, nu va face dreptate aleşilor Săi care strigă către El ziua şi noaptea şi pentru care El rabdă îndelung? Zic vouă că le va face dreptate în curând."
LUCA 18, 2-8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu