joi, 18 martie 2021

CUM NE RUGAM? CE ESTE RUGACIUNEA?

                    
„Zis-a Domnul: Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, iar celui care bate i se va deschide
Sau cine este omul acela dintre voi care, dacă îi va cere fiul său pâine, el îi va da piatră? Sau dacă îi va cere pește, el îi va da șarpe? Deci, dacă voi, răi fiind, știți să dați daruri bune fiilor voștri, cu atât mai mult Tatăl vostru Cel din ceruri va da cele bune celor care cer de la El!” 
Matei 7: 7-11

Este limpede ca fara rugaciune nu poate exista viata religioasa. 
Aceste cateva versete ma invata tocmai ce este rugaciunea. 

Rugăciunea este incercarea mea de a intra, mai inainte de orice, in comuniune cu Dumnezeu, si ea ma ajuta sa imi deschid sincer sufletul inaintea Lui!
Rugăciunea este manifestarea iubirii mele si a dependenţei mele de Dumnezeu. Ea exprima dorul meu infinit dupa El!
Rugaciunea este o taina care ma leaga de Dumnezeu!
Nu este magie dar este magica !

Nu ma rog atat pentru nevoile mele cat pentru ca Il iubesc si, cand iubesti pe cineva simti nevoia sa impartasesti cu persoana iubita toate nedumeririle, dorintele, gandurile tale!
Nu cererea, nici implinirea ei ci tocmai iubirea este taina!

CERETI

Sa ceri inseamna "sa vrei" si sa "doresti" - ceri ce vrei, iti doresti ceva ce nu ai! Dorinta poate primi orice, chiar si pe Dumnezeu!

Domnul ne spune  „cereți și vi se va da” adica, în măsura în care noi ne dorim… El ni se daruieste. Deci cu cât Îl vrem 
mai mult, cu atât mai mult El ni se poate da, ni se descopera!
In rugaciune se unesc vointa, iubirea si dorinta!

Rugaciunea este un exercitiu prin care, intrand in comuniune cu Dumnezeu, ne purificam dorintele, intelegand ca nimic nu are valoare in afara lui Dumnezeu!

CAUTATI

O alta componenta a rugaciunii este cautarea - si cautam ceea ce nu gasim si de care avem nevoie, ceva ce este ascuns dar... exista!
Dumnezeu e in toate doar ca... este ascuns si trebuie să-L căutăm. El ste prezent si în adancul nostru si, prin rugaciune, avem sansa sa Il gasim.

BATETI

Rugaciunea ne da viziunea reala asupra limitelor noastre, a obstacolelor care ne stau in cale si care ne impiedica sa-L intalnim pe Dumnezeu! Rugaciunea ne aduce in fata unei usi dincolo de care viata nu are limite
Usa aceea, la care trebuie sa bat, este inchiderea mea fata de Dumnezeu! Ea, deschizandu-se, ma elibereaza.

Paradoxul rugaciunii consta in faptul ca, abia cand ea nu se implineste devine cu adevarat lucratoare!
Rabdarea mea de a continua sa ma rog, desi nu mi s-a implinit cererea, de a ramane legata de El prin rugaciune, constituie dovada certa ca nu nevoile mele lumesti ma leaga de El ci ca ceea ce vreau este EL!
Caci eu nu trebuie sa ma rog ca sa obtin lucrurile pe care eu le vreau, si nu ma rog pentru binele pe care Dumnezeu mi-l poate da, ci ma rog pentru ca, prin rugăciune, sa fiu cu El!

Când nu primesc ceea ce cer, rugăciunea devine mult mai pură, căci sunt în comuniune cu El dincolo de interesele mele lumesti – și tocmai asta este rugăciunea!
In ciuda faptului că lucrurile nu merg cum vreau eu, imi arat increderea in deciziile Lui!

Domnul ne spune ca „ oricine cere ia, cel care caută află, iar celui care bate i se va deschide”… Nu spune că doar unii primesc… ci toți. Trebuie doar sa ceri, sa cauti si sa bati la usa care trebuie  si ea se va  deschide!

Cand te rogi si nu obti ceea ce vrei - te-ai rugat sa fii sanatos si, uite, tot bolnav esti; ai cerut prosperitate si tot bati pasul pe loc etc - poti fi deamagit si este, pana la un punct, firesc!

Cand incepi sa te rogi, e insa necesar sa descoperi că inima ta nu e vie, ca esti de piatra, că tu nu-L iubești cu adevarat pe Dumnezeu, ci ca te rogi Lui doar pentru ca te interesează confortul tau, bunăstarea ta, linistea ta, sănătatea ta si toate celelalte lucruri ale lumii care, 
TOATE, sunt cu mult mai importante pentru tine decât Dumnezeu! 

E o descoperire care te va pune pe drumul care duce la usa cea buna la care trebuie doar sa bati si ea ti se va deschide!


Rugaciunea nu e magie, nici ideologie ci este o experiere a intregii invataturi hristice! Este punerea inaintea lui Dumnezeu a dorintelor tale modelate dupa invatatura lui Hriatos! 

Sa cer  lucruri nu este interzis, nici imoral doar sa o fac cu rezerva... ca totul ramane la latitudinea LUI: „Dacă Dumnezeu vrea…”. Cererile mele nu sunt importante. Nici chiar viața pământească nu e importantă de vreme ce, oricum, o voi pierde. În schimb, iubirea lui Dumnezeu  biruie moartea si-mi da vesnicia, darul pe care vrea să mi-l ofere Dumnezeu.

Așadar, rugăciunea nu este o optiune, nici ceva rezervat celor  mai devotati. 
Rugăciunea este o condiție esentiala, necesară vieții crestine, pentru că este ceea ce ma tine in legatura, in comuniune spirituala cu Dumnezeu. 

Rugaciune cu folos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu