vineri, 5 martie 2021

Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?


„În vremea aceea, luând pe Iisus, ostașii L-au scos afară ca să-L răstignească. Și L-au dus la locul zis Golgota, care se tălmăcește «Locul Căpățânii». Iar când L-au răstignit, era ceasul al treilea. Și, de la ceasul al șaselea, întuneric s-a făcut peste tot pământul până la ceasul al nouălea. Iar la al nouălea ceas, a strigat Iisus cu glas mare: Eloi, Eloi, lamá sabahtaní?, care se tălmăcește: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit? Iar unii din cei care stăteau acolo, auzind, ziceau: Iată, îl strigă pe Ilie. Și alergând unul, a înmuiat un burete în oțet, l-a pus într-o trestie și I-a dat să bea, zicând: Lăsați să vedem dacă vine Ilie ca să-L coboare. Iar Iisus, scoțând un strigăt mare, Și-a dat duhul. Atunci catapeteasma templului s-a rupt în două, de sus până jos. Iar sutașul care stătea în fața Lui, văzând că astfel Și-a dat duhul, a zis: Cu adevărat, Omul acesta era Fiul lui Dumnezeu! Și erau și femei care priveau de departe; între ele erau Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov cel Mic și a lui Iosi, și Salomeea, care, pe când era El în Galileea, mergeau după El și Îi slujeau, și multe altele care se suiseră cu El la Ierusalim.”

Marcu 15, 20, 22, 25, 33–41

Omul a reusit sa implineasca cel mai mare rau: L-a rastignit pe Dumnezeu!

Și s-a intunecat soarele …Atunci, Iisus a strigat: „Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M-ai părăsit?” 
Dar strigatul Sau este strigătul omeniri care L-a părăsit pe Dumnezeu!

Toți L-am părăsit pe Dumnezeu si, in acest gest de abandon , El este cel care simte părăsirea caci raul pe care I L-am facut îl simte El, Cel care ne iubește! Durerea parasirii o simte Acest Om, care este Dumnezeu și care moare pe cruce !

Cuvintele acestea ne spun ca Dumnezeu Se simte părăsit de... Dumnezeu. De fapt, păcatul nostru constă în a-L fi părăsit pe Dumnezeu, dar Iisus ia asupra Sa acest pacat!

Așadar, simtind părăsirea Tatălui, Iisus experiaza răul absolut. 
Dar și Tatăl, care L-a părăsit pe Fiul, simte acel răul absolut. Pe Dumnezeu Îl afecteaza in mod direct și acest fapt ne spune ca  Dumnezeu e iubire absolută pentru noi!

Fiul strigă: Tată! „De ce M-ai părăsit?”

In strigătul fiecărui napastuit, trist, necajit, nedreptatit, Dumnezeu va auzi de-a pururea strigătul Fiului Sau! 
Asa ca ... "Indrazniti, EU AM INVINS"!

Fiul este pururea alaturi de fiecare om aflat in impas! 
Pe Cruce, Dumnezeu S-a așezat în punctul cel mai îndepărtat de Dumnezeu! 
Niciun om nu mai e părăsit, căci Dumnezeu S-a părăsit pentru Sine pentru a fi cu omul, pe Cruce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu