miercuri, 1 aprilie 2020

Denia Canonului cel Mare!

Astazi Biserica  ne propune din nou exercitiul  smereniei prin imul Sfantului Andrei Cretanul.


Am publicat, la inceputul postului, un mic "dictionar" al personajelor biblice pomenite in Canonului cel Mare. 
Daca doriti sa il "rasfoiti" il gasiti aici si aici  

Canonul Sf Andrei Cretanul m-a ajutta sa constientizez,  nu doar mental, ca in mine se gaseste real puterea de a ma apropia sau de a ma indeparta de Dumnezeu, puterea de a ceda sau a nu ceda ispitei.

Orice cadere ma pune in genunchi si imi arata nivelul meu duhovnicesc.

Nu e simpla calea cea dreapta... pentru ca nici o lepadare nu e simpla!
Cine s-a lasat de ceva care i-a dat dependenta stie cat este de greu sa renunti la ceva de care te-ai legat - poate si fara sa-ti dai seama - si care ti-a devenit a doua natura! Cafeaua, de ex., creaza o dependenta si cata vreme nu suntem capabili sa constientizam asta nici nu ne putem lupta cu dependenta!

Lumea creeaza dependente. Postul este un bun exercitiu pentru a ne lepada de ceea ce ne tine sufletele si trupurile in robie.

Putea medita intens dar postul este ceva menit sa ne pregateasca chiar si pentru momente ca acestea pe care le traim azi!

Ne-am invatat cu lumina, cu apa curenta, cu televizorul, cu telefonul, cu FB.ul, cu internetul, cu jocurile... 
cu vanjoleala. 
Ne atasam de oameni pana la dependenta, de tigari, de alcool, de mancare, de confortul socotit minim, elementar, cum si de lux... ca sa nu pomenesc decat cateva din... dependentele noastre.

Nu putem intelege cat suntem de dependenti pana nu ne imaginam cum ar fi sa traim - macar un pic - un pic... fara lucrurile care, pana la un punct, ni se par normale, dar care ne-au incatusat fara sa bagam de seama, devenind o a doua natura!

Zilele acestea de carantina sunt in sine o proba de post de lume, nu doar de mancare, de fruct, cum se zice, e o renuntare la dependete, o intelegere a robiei in care ne-am bagat de buna voie.

Este destula putere in noi ca sa reusim sa ne schimbam. Tot ce ne trebuie este motivatia si convingerea ca perspectiva eshatologica este pentru un crestin un scop, un tel!
Daca credem ca... O viata avem si...o traim, lucrurile o pot lua razna!

Şi Iisus le-a zis: Eu sunt pâinea vieţii; cel ce vine la Mine nu va flămânzi şi cel ce va crede în Mine nu va înseta niciodată. Dar am spus vouă că M-aţi şi văzut şi nu credeţi. Tot ce-Mi dă Tatăl, va veni la Mine; şi pe cel ce vine la Mine nu-l voi scoate afară; Pentru că M-am coborât din cer, nu ca să fac voia mea, ci voia Celui ce M-a trimis pe Mine. Şi aceasta este voia Celui ce M-a trimis, ca din toţi pe care Mi i-a dat Mie să nu pierd nici unul, ci să-i înviez pe ei în ziua cea de apoi. Ioan 6, 35-39

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu