joi, 9 aprilie 2020

LUPTA CU PATIMILE

Daca ne privim cu seriozitate pe noi insine trebuie sa recunoastem ca schimbarea profunda, acea metanoia este ceva care ne pare cu neputinta de realizat fara ajutorul lui Dumnezeu! 
Constientizarea raului pe care pacatul il produce in noi este deja un bun inceput.

Patimile - trupesti sau sufletesti - infrang vointa omului.




Eu, de exemplu, am fost o fumatoare inraita! Un viciu de familie pe care azi il socotesc criminal!

Cand am decis sa ma las de fumat, am avut doua tentative care, din nefericire, au esuat lamentabil - una de cativa ani si alta de cateva luni!
Vionta mea a fost infranta... nu am reusit!  

Atunci am cerut ajutorul lui Dumnezeu... 








Se spune ca trei monahi aveau obiceiul ca in fiecare an sa-l viziteze pe Sfantul Antonie. Doi dintre acestia ii puneau diverse intrebari legate de lupta cu patimile, in vreme ce al treilea pastra o tacerea desavarsita in fata sfantului. Dupa cativa ani, Sfantul Antonie i-a spus celui care tacea: "De mult timp vii aici si nu-mi adresezi nici o intrebare?" Iar ucenicul i-a raspuns: 

"Imi este de-ajuns sa te privesc, parinte!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu