vineri, 27 noiembrie 2015

CEI CE STIU

... cate ceva despre mine, pot sa confirme:
am avut un sot deosebit, ca sa nu zic mai mult!
Multe au fost gesturile lui catre mine dar, zilele astea, mi-am amintit de cele legate de iarna, frig si... masina!
De cum se strica vremea, sotul meu se trezea, mult mai devreme decat mine, si, dupa ce isi facea toaleta, cobora in parcare sa-mi incalzeasca masina, sa-i curete si sa-i stearga geamurile! (pentru ca eu eram cea care mergea cu masina la serviciu si nu el care, invocand nevoia de miscare, folosea tamvaiul ori autobuzul!)
Dupa cum unii stiu, statii de spalare auto nu prea existau, dar eu nu am spalat niciodata masina si nici nu am facut curat in interiorul ei!
Azi mi s-a dus rasfatul!
Dar am inteles si cat de bucuros era el sa faca asta pentru mine. Caci atunci cand iubesti, mare bucurie ai sa iti arati dragostea!
Asa se face ca, ducandu-mi nepotii la scoala, ferindu-i de frigul diminetii de prin statiile de autobuz, protejandu-i, ma simt de parca am castigat la Loto!

Evanghelia de azi ne vorbeste  despre faptul ca, odata cu Sf Ioan Botezatorul, vechea lege, cea data de Moise la sfatul lui Dumnezeu, si-a incheiat misiunea! El, Mantuitorul, este cel ce ne-a adus Legea cea Noua, a iubirii!, dar nimic din acea lege nu trebuie considerat inutil ori gresit caci tot lege dumnezeiasca este!
Cat priveste pacatul... el ramane pericolul de care trebuie sa ne pazim! Si nu numai cei ce pacatuiesc vor fi pedepsiti ci si cei ce-i imping pe altii spre pacat sau fac ca pacatul sa-i sminteasca pe semeni!

El le-a zis: Voi sunteţi cei ce vă faceţi pe voi drepţi înaintea oamenilor, dar Dumnezeu cunoaşte inimile voastre; căci ceea ce la oameni este înalt, urâciune este înaintea lui Dumnezeu. Legea şi proorocii au fost până la Ioan; de atunci împărăţia lui Dumnezeu se binevesteşte şi fiecare se sileşte spre ea. Dar mai lesne e să treacă cerul şi pământul, decât să cadă din Lege un corn de literă. Oricine-şi lasă femeia sa şi ia pe alta săvârşeşte adulter; şi cel ce ia pe cea lăsată de bărbat săvârşeşte adulter. Şi a zis către ucenicii Săi: Cu neputinţă este să nu vină smintelile, dar vai aceluia prin care ele vin! Mai de folos i-ar fi dacă i s-ar lega de gât o piatră de moară şi ar fi aruncat în mare, decât să smintească pe unul din aceştia mici. Luaţi aminte la voi înşivă. De-ţi va greşi fratele tău, dojeneşte-l şi dacă se va pocăi, iartă-l. Şi chiar dacă îţi va greşi de şapte ori într-o zi şi de şapte ori se va întoarce către tine, zicând: Mă căiesc, iartă-l. Luca 16, 15-18; 17, 1-4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu