vineri, 20 noiembrie 2015

DE-ALE MELE

Astazi ploua asa ca mi-am permis sa fac... analiza psihologica! :)

Privind calendarul, am realizat ca anul se apropie de sfarsit... fara sa bag de seama!
Mai este un pic si se vor implini doi ani de cand mi s-a descoperit cel de-al doilea cancer!
Si eu care imi numaram zilele crezand ca voi muri repede!
Doar Domnul stie cand si cum si am inteles ca este inutil sa ma nelinistesc pe aceasta tema!

Programul meu de acasa este asa de incarcat incat nici nu bag de seama cum se scurge vremea! Trebuia sa plec in acest sfarsit de saptamana la Madrid, si  celalalt in Austria... dar teroristii mi-au stricat planificarea si mie ca si altora!
Cred ca va trebui sa stam mai mult pe la casele noastre unde este muuult de lucru si inca muuulte de facut!

Postul este si o provocare culinara nu numai duhovniceasca!
Bietul bunicul meu, fie iertat, in fiecare seara, dupa cina, ofta, isi potrivea tigarea in coltul gurii si, tragand adanc din ea, zicea dus pe ganduri: "Buun! Azi am incurcat-o cumva; sa vedem maine ce-om manca!"
Asa am ajuns sa ma intreb si eu, caci nu este usor sa gatesti zilnic pentru 7 persoane! Cand ma gandesc insa la bunica mea... care avea zilnic cel putin 14 persoane la masa, si asta chiar si in vremea saraciei... ma cam rusinez! 
Ieri am facut o mare musaca de cartofi - de post - cu soia!
O nebunie!
Azi voi face, pe langa o ciorba mediteraneeana, un ghiveci!
Maine si poimaine... este dezlegare la peste asa ca... meniul este clar!

Iata o reteta de Salata de rosii cu ton si avocado

  • 2 - 3 avocado
  • 3 rosii mari (stiu ca sunt de sera la vremea asta dar se mai gasesc intre  ele si unele mai bune)
  • o ceapa potrivita
  • o cutie de ton in sos natur
  • patrunjel verde sau marar, dupa gust
  • sos vinaigrette: 
1 lingura de otet, 2 linguri de ulei, 2 linguri de apa, o lingura de mustar, sare, piper -  toate le amestec cu blenderul sau pur si simplu intr-un borcan pe care il inchid si agit amestecul precum un barman cocktail.ul!

Intr-un platou mai adanc asez in starturi: rosiile taiate felii subtiri, avocado taiat, de asemenea, in felii, tonul scurs si maruntit, si ceapa tocata fin. Peste toate torn sosul, apoi patrunjelul sau mararul!

Incercati!

În ceasul acela au venit la El unii din farisei, zicându-I: Ieşi şi du-Te de aici, că Irod vrea să Te ucidă. Şi El le-a zis: Mergând, spuneţi vulpii acesteia: Iată, alung demoni şi fac vindecări, astăzi şi mâine, iar a treia zi voi sfârşi. Însă şi astăzi şi mâine şi în ziua următoare merg, fiindcă nu este cu putinţă să piară prooroc afară din Ierusalim. Ierusalime, Ierusalime, care omori pe prooroci şi ucizi cu pietre pe cei trimişi la tine, de câte ori am voit să adun pe fiii tăi, cum adună pasărea puii săi sub aripi, dar n-aţi voit. Iată vi se lasă casa voastră pustie, că adevărat grăiesc vouă. Nu Mă veţi mai vedea până ce va veni vremea când veţi zice: Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului!
Luca 13, 31-35

Asa precum astazi toate se invart in jurul banului, in vremea  Domnului Hristos puterea era cea care lua mintile!
O sa ziceti ca si astazi se lupta pentru putere! Da, este adevarat insa banul este cel ce-i mana pe oamenii timpurilor noastre in sferele de putere, puterea fiind mijlocul prin care se poate ajunge la bani!
Irod nu a stiut sa interpreteze altfel proorocirile, vazand in Mantuitorul un posibil uzurpator al puterii sale!
Numai ca Mantuitorul nu venise nici sa cucereasca, nici sa stapaneasca ca un om, ci, Dumnezeu inomenit fiind, El s-a pus in slujba oamenilor cu umilinta, spre a-i invata cum trebuie sa fie pentru ca taramul lui Dumnezeu sa le fie casa cea vesnica!
Multora le-a fost imposibil de decriptat altfel toate cele ce se intamplau.
Astazi cati dintre noi oare nu judecam orice fapta buna, banuind ca in spatele ei este un interes ascuns care... are ca finalitate castigul?
Poate lumea si-a schimbat obiectivele, directiile, insa natura umana a ramas aceeasi!

Si ma intreb zilnic: "ce as fi facut oare eu daca as fi fost contemporana cu Hristos"?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu