duminică, 29 noiembrie 2015

COP21

Luni, Parisul va fi gazda COP 21, (adica Conference of Parties) privind schimbarile climaterice! 
Intalnirea va fi una istorica, caci niciodata nu s-au adunat la un loc atat de multi conducatori din lumea intreaga! 
Barack Obama, Vladimir Putine, Xi Jinping, Dilma Rousseff, Shinzo Abe, conducatori africani, europeni, asadar... toata lumea. Vor fi peste 150 de sefi de stat si de guvern! Absolut deosebit, inedit pentru protocolul celor din Quai d'Orsay!
Contextul dramatic al atentatelor de la Paris face ca totul sa capete alte dimensiuni, masurile de securitate necesare dand orasului aspect de cetate asediata! 
In consecinta... nici o sansa sa putem circula, nici maine nici poimaine!!!

EVANGHELIA ZILEI de sambata

Şi pe când mergeau ei pe cale, zis-a unul către El: Te voi însoţi, oriunde Te vei duce.
Şi i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini şi păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului n-are unde să-Şi plece capul. Şi a zis către altul: urmează-Mi. Iar el a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să merg să îngrop pe tatăl meu. Iar El i-a zis: Lasă morţii să-şi îngroape morţii lor, iar tu mergi de vesteşte împărăţia lui Dumnezeu. Dar altul a zis: Îţi voi urma, Doamne, dar întâi îngăduie-mi ca să rânduiesc cele din casa mea. Iar Iisus a zis către el: Nimeni care pune mâna pe plug şi se uită
îndărăt nu este potrivit pentru împărăţia lui Dumnezeu. 
Luca 9, 57-62

 
Stingher in lumea noastră, Mantuitorul, nu-i asa?
Iar cei ce-L urmeaza nu sunt rasplatiti cu bogatii ci cu nevointa, cu jertfa, cu renuntare la cele lumesti si cu lepadare totala de sine!
Lepadarea asta este exprimată de Mântuitorul în termeni radicali, tocmai pentru a nu lăsa loc nici unei interpretari: "Dacă vine cineva la Mine si nu urăste pe tatăl său si pe mamă si pe femeie si pe copii si pe frati si pe surori, chiar si sufletul său însusi, nu poate să fie ucenicul Meu "(Luca 14,26).
Asadar cei care doreau sa-l urmeze trebuiau sa fie capabili sa uite complet lumea cu ale ei!
Nu este îngăduită nici chiar o posibilă legitimă si indreptatita reactie, aceea de a pune randuiala în lucruri înainte de a le părăsi: "Iti voi urma, Doamne, dar întâi îngăduie-mi ca să rânduiesc cele din casa mea. Iar Iisus a zis către el: Nimeni care pune mâna pe plug si se uită îndărăt nu este potrivit pentru împărătia lui Dumnezeu." (Luca 9,61-62).
Punctul de referinta , in functie de care Mântuitorul isi justifica pozitia radicala, este Împărătia lui Dumnezeu. Este vorba aici de o perspectivă eminamente teologică, adică de o reconsiderare a lucrurilor în functie de Dumnezeu si de Împărătia Sa.
 
 
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu