miercuri, 25 mai 2016

CUVANTUL DIVIN

Cuvintele Mantuitorului sunt cuvinte divine. 
Fariseii nu pricepeau cum poate cineva neinvatat sa spuna cele pe care le spunea El. Dar El predica invatatura Celui care L-a trimis, rostind cuvintele dumnezeiesti!

Cine are experienta liturgica, adica, purtand in gand pe Dumnezeu, practica credinta mergand la biserica si  participand la Sfinta Liturghie mereu si constant, stie ca este posibil sa auzi o pericopa de o suta de ori si sa o intelegi abia a 101-a oara! 
Domnul a pus in Cuvantul Fiului Sau toata chintesenta salvarii umane! In rostirile Mantuitorului ne-a lasat harana vietii vesnice.

Nu de putine ori mi s-a intamplat sa port in gand o nedumerire legata de Sfanta Scriptura si asta in drum spre locasul de cult pe care il fragventez. Prin ce minune, de ce si cum nu stiu dar, la predica, preotul zice atunci un cuvant care se dovedeste a fi raspunsul exact dat nedumeriri mele! 
Asta gasesc ca este ceva nemaipomenit!
Pentru a-I intelege invatatura lui Hristos trebuie sa-L urmezi cu credinciosie si, chiar daca nu toate sunt clare, sa ai incredere ca ele ti se vor lamuri, caci Domnul nu ni se dezvaluie decat pe masura puterilor nostre de intelegere. Altfel ne-am sminti!  
Cu fiecare Liturghie patrundem mai adanc in mistagogia divina. 

Cuvantul lui Dumnezeu nu se demodeaza, nu este invechit, desi cartile sfinte il poarta de mii de ani, pentru ca nimic din ce transmite nu este strain de trairile omenesti, de framantarile, mai mult sau mai putin ascunse, ale omului!

Sf. Ioan Gura de Aur  spunea: "Cand Dumnezeu l-a facut pe om, a sadit in fiecare judecata nemincinoasa a binelui si a raului, adica regula constiintei".
De aceea, cat timp va exista om pe pamant va exista si constiinta si, cat timp va exista constiinta Dumnezeu va fi prezent in prezent, deci nou, mereu actual, niciodata demodat!

  
Iar la jumătatea praznicului Iisus S-a suit în templu şi învăţa. Şi iudeii se mirau zicând: Cum ştie Acesta carte fără să fi învăţat? Deci le-a răspuns Iisus şi a zis: Învăţătura Mea nu este a Mea, ci a Celui ce M-a trimis. De vrea cineva să facă voia Lui, va cunoaşte despre învăţătura aceasta dacă este de la Dumnezeu sau dacă Eu vorbesc de la Mine Însumi. Cel care vorbeşte de la sine îşi caută slava sa; iar cel care caută slava celui ce l-a trimis pe el, acela este adevărat şi nedreptate nu este în el. Oare nu Moise v-a dat Legea? Şi nimeni dintre voi nu ţine Legea. De ce căutaţi să Mă ucideţi? Şi mulţimea a răspuns: Ai demon. Cine caută să te ucidă? Iisus a răspuns şi le-a zis: Un lucru am făcut şi toţi vă miraţi. De aceea Moise v-a dat tăierea împrejur, nu că este de la Moise, ci de la părinţi, şi sâmbăta tăiaţi împrejur pe om. Dacă omul primeşte tăierea împrejur sâmbăta, ca să nu se strice Legea lui Moise, vă mâniaţi pe Mine că am făcut sâmbăta un om întreg sănătos? Nu judecaţi după înfăţişare, ci judecaţi judecată dreaptă. 
Deci ziceau unii dintre ierusalimiteni: Nu este, oare, Acesta pe care-L căutau să-L ucidă? Şi iată că vorbeşte pe faţă şi ei nu-I zic nimic. Nu cumva căpeteniile au cunoscut cu adevărat că Acesta e Hristos? Dar pe Acesta Îl ştim de unde este. Însă Hristosul, când va veni, nimeni nu ştie de unde este. Deci a strigat Iisus în templu, învăţând şi zicând: Şi pe Mine Mă ştiţi şi ştiţi de unde sunt; şi Eu n-am venit de la Mine, dar adevărat este Cel ce M-a trimis pe Mine şi pe Care voi nu-L ştiţi. Eu Îl ştiu pe El, căci de la El sunt şi El M-a trimis pe Mine. Deci căutau să-L prindă, dar nimeni n-a pus mâna pe El, pentru că nu venise încă ceasul Lui. Ioan 7, 14-30

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu