luni, 14 iunie 2021

"EU SUNT VITA IAR VOI MALADITELE"

Zis-a Domnul către ucenicii Săi: 
Să nu se tulbure inima voastră, nici să se înfricoșeze. Ați auzit că v-am spus: Mă duc și voi veni la voi. Dacă M-ați iubi, v-ați bucura că v-am spus că Mă duc la Tatăl, pentru că Tatăl Meu este mai mare decât Mine. Și acum v-am spus acestea înainte de a se întâmpla, ca să credeți când se vor întâmpla. Nu voi mai vorbi multe cu voi, căci vine stăpânitorul acestei lumi și el nu are nimic în Mine; dar, ca să cunoască lumea că Eu iubesc pe Tatăl și precum Tatăl Mi-a poruncit, așa fac. Ridicați-vă, să mergem de aici. Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul. Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca și mai multă roadă să aducă. Acum voi sunteți curați pentru cuvântul pe care vi l-am spus. Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine. Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne în Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu rămâne în Mine, se aruncă afară ca mlădița neroditoare, care se usucă și e adunată și aruncată în foc și arde. 
Dacă rămâneți întru Mine și cuvintele Mele rămân în voi, cereți ceea ce voiți și se va da vouă. 
IOAN 14: 27-31; 15: 1-7

In Evanghelia dupa Ioan, Cuvantarea de despartire  a Mantuitorului se desfasoara pe parcursul a trei capitole - 14, 15 si 16!
Din capitolul 14 s-a citit si saptamana trecuta: Iisus Se dezvaluie pe Sine a fi Calea catre Tatal si anunta venirea Duhului Sfant.
Textul lasa de inteles ca Iubirea şi păzirea Cuvântului lui Iisus sunt condiţii ale intrării în comuniune cu Persoanele Sf. Treimi (14, 21). In continuare, Iisus se prezintă ca fiind Cel dătător de viaţă, iar despărţirea de El nu poate insemna altceva decat moartea (15, 1-10). 

Acest adevăr este insa explicat printr-o frumoasa alegorie, în care se vorbeşte despre viţă si legătura dintre viţă şi mlădiţele ei
Viţa este Iisus din care mlădiţele îşi trag seva cea dătătoare de viaţă!

O explicare ortodoxa am aflat din video.ul de mai jos!



Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu