joi, 19 ianuarie 2017

SCOPUL VIETII:

DOBANDIREA VIETII VESNICE SI NU UN TRAI... PROSPER



Conversatiile despre viata pe care le am cu nepotii mei sunt extrem de importante pentru mine!
Nevinovatia lor face ca raspunsurile, replicile lor, sa ma readuca cumva la starea de admiratie a ceea ce ar trebui sa fie lumea pe care o doreste Dumnezeu pentru noi. 

Ca si in "greselile" de gramatica prin care copiii regularizeaza iregularitatile oricarei limbi, in subiecte legate de viata prospetimea gandirii lor ne arata cum lumea a luat-o razna.

Dar despre asta poate ar fi trebuit sa vorbesc cand s-a citit Evanghelia in care Mantuitorul avertiza: "Oricine va primi, în numele Meu, pe unul din aceşti copii pe Mine Mă primeşte; şi oricine Mă primeşte, nu pe Mine Mă primeşte, ci pe Cel ce M-a trimis pe Mine." Marcu 9 

Azi mi-am amintit insa despre discutia avuta cu nepotii mei despre ... moarte.
-  Copii, voi sa nu fiti tristi cand voi muri, le-am spus eu, caci eu voi fi in lumina si bucurie, la Domnul!
-  Nu, Mimi, tu nu ai sa mori! strigara in cor.
Desi speriata de perspectiva de a disparea din viata lor, nepoata mea cea mare a spus: 
-  Moartea asta este de fapt un episod al vietii caci dincolo de ea este... viata vesnica!"
Am vazut atunci si pe fata celorlalti o liniste care alunga pe data orice frica!

Simplu. La copii totul e simplu. Numai adultii strica puritatea asternuta de Dumnezeu in noi! Ce ne perverteste si tine legati de lume este ceea ce acumulam aici! Desi toti plecam cu mainile goale... nu incetam sa... achizitionam pietrele de moara ale lucrurilor ce ne tin vanduti mortii indepartandu-ne de Lumina vesnica!

Şi când ieşea El în drum, alergând la El unul şi îngenunchind înaintea Lui, Îl întreba: Învăţătorule bun, ce să fac ca să moştenesc viaţa veşnică? Iar Iisus i-a răspuns: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decât unul Dumnezeu. Ştii poruncile: Să nu ucizi, să nu săvârşeşti adulter, să nu furi, să nu mărturiseşti strâmb, să nu înşeli pe nimeni, cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta. Iar el I-a zis: Învăţătorule, acestea toate le-am păzit din tinereţile mele. Iar Iisus, privind la el cu dragoste, i-a zis: Un lucru îţi mai lipseşte: Mergi, vinde tot ce ai, dă săracilor şi vei avea comoară în cer; şi apoi, luând crucea, vino şi urmează Mie. Dar el, întristându-se de cuvântul acesta, a plecat mâhnit, căci avea multe bogăţii. Şi Iisus, uitându-Se în jur, a zis către ucenicii Săi: Cât de greu vor intra bogaţii în împărăţia lui Dumnezeu! Iar ucenicii erau uimiţi de cuvintele Lui. Dar Iisus, răspunzând iarăşi, le-a zis: Fiilor, cât de greu este celor ce se încred în bogăţii să intre în împărăţia lui Dumnezeu! Mai lesne este cămilei să treacă prin urechile acului, decât bogatului să intre în împărăţia lui Dumnezeu. Iar ei, mai mult uimindu-se, ziceau unii către alţii: Şi cine poate să se mântuiască? Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni lucrul e cu neputinţă, dar nu la Dumnezeu. Căci la Dumnezeu toate sunt cu putinţă. Marcu 10, 17-27

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu