vineri, 5 februarie 2021

O POVESTE ... DIN CAND IN CAND


DE CE O POVESTE DIN BIBLIE ?

M-am gandit ca, din cand in cand, sa impartasesc, celor care iubesc Scriptura si nu se incumeta sa o parcurga in intregime, sau au facut-o de mult, cateva texte din cele care mie, personal, mi-au produs o anume stare atunci cand, dincolo de text, le-am inteles si ceva din talcul lor!

Citirea Scripturii are niste etape foarte interesant - de la parcurgerea textului propriu-zis, la intelegerea lui pedagogica, pana la dezlegarea metaforei - se parcurge un drum care necesita dorinta, interes, ravna, un timp in care mintea si inima experiaza niste stari, niste trairi extraordinare! 
Dorinta de a cunoaste, in cazul Scripturii,  trebuie sa fie mult mai mare decat curiozitatea ori nevoia stricta de a sti, in general, astfel incat sa fie posibila depasirea barierelor legate de enunt, adeseori socant ori contrariant, si sa stimuleze cautarea in spatele textului a mesajului care, surprinzator, poate fi multiplu si sa aibe si mai multe fatete! 
Pentru initiati si merituosi... exista si extazul la care insa nu ajung decat alesii lui Dumnezeu!

Eu ma gasesc intr-o faza modesta... 

Fascinatia, emotia cu care descoperi, ca din intamplare, la un moment dat, un fragment, citit poate de nenumarate ori, peste care ai trecut fara sa iti fi spus ceva anume, care te trimite la texte vechi, lamuritoare, care te ajuta sa nu o iei razna.... dovedeste ca Biblia e vie si mesajul ei te gaseste pe tine mai curand decat tu pe el! 
Simti ca-ti este adresat!

Daca veti citi  aici povesti si aveti opinii... va astept comentariile!


DE CE DIN CAND IN CAND ?

Blogul acesta este angajamentul meu fata de Dumnezeu!
Nu este o tribuna a cunostintelor mele, nici o modalitate de a-mi face vreo popularitate.
Nu sunt atat de vrednica incat sa ma rog de 7 ori pe zi, cum zice psalmistul, asa ca, ma folosesc de cele doua preocupari ale mele - cea de  a cerceta Scriptura si cea de a scrie - ca sa raman in comuniune cu Dumnezeu, a Carui dragoste si bunavointa stiu ca nu le merit!

In consecinta, aici imi fac zilnic, sau aproape zilnic... lectiile.
 
Evanghelia zilei este o lectie  pentru care lucrez cel putin 2 ore pe zi, intorcandu-ma si de 10 ori inapoi, daca vad greseli sau confuzii ivite dupa formatarea textului. Textul, care nu totdeauna este original, pentru ca nu vreau sa spun erezii. Invat si din ce invat observ cat de putine lucruri stiu! 
Calculatorul ma ajuta pentru ca ochii mei nu mai reusesc sa citeasca cartea tiparita asa ca... sunt in permanenta cautare!

Internetul este practic cucerit de protestanti si regret nespus ca explicatii ortodoxe se gasesc cu mare greutate, chiar si pe portaluri de notorietate!

Povestile, pe care intentionez sa le scriu, le consider un fel de... 
"probe liber-alese" sau "discipline optionale"
Le voi scrie pentru placerea mea, fara pretentia de a fi o cunoscatoare! 
Fac parte din capitalul meu emotional si stiu ca ele, cuvintele, nu vor putea reda nici pe departe starile traite de mine, dar asta este secretul meu!
Voi incerca sa impart, cu cei care vor, ceva din micile mele "descoperiri", purtandu-ma si cautandu-ma si pe mine in toate aceste experiente!

Am mai avut 2 tentative de a face ceva...iesit din tipar:

 - una din tentative s-a numit PERIPLU BIBLIC  (in 8 episoade, pe care le puteti citi dand un click),  unde am incercat sa explic, dupa puterile si cunostintele mele,  fresca lui E Delacroix, din Biserica St Sulpice; 
intentionez sa continui acest periplu si cu alte picturi cu teme biblice, dar studiul este unul important, e mult de citit,  atat din Biblie, cat si din critica de arta! Nu e chiar de mine dar... ma straduiesc!

- o alta incercare a vizat Canonul lui Andrei Creteanul pentru intelegerea caruia, in doua episoade, am incercat sa intocmesc un mini-dictionar al personajelor biblice ale Vechiului Testament pomenite in Canon - 1 si 2 !

Sper ca Duhul Sfant sa ma lumineze si sa scriu acele povesti  pilduitoare, gasite de mine in Minunata Carte a Vietii!

Doamne, ajuta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu