Dacă Dumnezeu ar fi Tatăl vostru, M-ați iubi pe Mine, căci de la Dumnezeu am ieșit și am venit. Pentru că n-am venit de la Mine însumi, ci El M-a trimis. De ce nu înțelegeți vorbirea Mea? Fiindcă nu puteți să dați ascultare cuvântului Meu. Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El de la început a fost ucigaș de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii. Dar pe Mine, fiindcă spun adevărul, nu Mă credeți. Cine dintre voi Mă vădește de păcat? Dacă spun adevărul, de ce voi nu Mă credeți? Cel care este de la Dumnezeu ascultă cuvintele lui Dumnezeu; de aceea voi nu ascultați, pentru că nu sunteți de la Dumnezeu.
Au răspuns iudeii și I-au zis: Oare nu zicem noi bine că Tu ești samarinean și ai demon? A răspuns Iisus: Eu nu am demon, ci cinstesc pe Tatăl Meu și voi nu Mă cinstiți pe Mine. Dar Eu nu caut slava Mea. Este cine să o caute și să judece. Adevărat, adevărat zic vouă: Dacă va păzi cineva cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac.”
IOAN 8: 42-51
Continuam azi sa parcurgem dialogul Mantuitorului cu iudeii care "venisera la Dansul".
Cine dintre voi Mă vădește de păcat?
Raspunsul este: "Nimeni", caci Iisus, este fara de pacat, si le reaminteste iudeilor ca Dumnezeu ii liberi, respectuosi fata de legile Lui, ca legile nu sunt date pentru supra-oameni ci pentru oameni obisnuiti, ceea ce inseamna ca nu sunt imposibil de urmat!
Dar, inainte de orice, Dumnezeu Tatal ne vrea sa traim in adevar, caci adevarul ne face liberi! Aceasta este misiunea Fiului!
In antichitate, epicurienii considerau libertatea dreptul de a face ce doreau, urmand propriile placeri. Acest tip de libertate insa nu il deosebeste pe om de animal!
In mod contrar, stoicii au propus o alta filozofie a libertatii: ascetismul ca datorie si demonstrare a puterii de a fi corect. Dar, daca epicurienii erau sclavii placerii stoicii erau sclavii ego-ului! Adica "stiu ce trebuie si pentru ca sunt capabil, fac ce trebuie!"
Evanghelia ne propune insa un alt concept al libertatii potrivit caruia omul este liber pentru că este chipul lui Dumnezeu!
Evanghelia ne propune insa un alt concept al libertatii potrivit caruia omul este liber pentru că este chipul lui Dumnezeu!
Dumnezeu S-a revelat pe Sine ca fiind solidar cu omul pe care il iubeste si pentru a carui salvare se jertfeste! Dumnezeu este iubire!
Libertatea pentru un crestin nu este nici placere instinctiva, nici datorie impusa de legi ci este capacitatea de a ne sti iubiti si de a sti sa iubim! Si acesta este adevarul demonstrat de Iisus!
Parerea noastra despre libertate si adevar tine, vrem sau nu vrem, de felul in care Il percepem pe Dumnezeu.
Parerea noastra despre libertate si adevar tine, vrem sau nu vrem, de felul in care Il percepem pe Dumnezeu.
Si, in acest capitol cuvantul Tata este repetat cu obstinatie spre a sterge, pe cat posibil, o imagine gresita despre El, imagine pe care o purtam in noi, prin lucrarea diavolului, de la inceputurile lumii!
Omul, ca si chip al lui Dumnezeu, tinde sa devina aidoma acestui Dumnezeu, a carui imagine i-a fost sadita in minte de diavol, pentru ca omul devine imaginea pe care o are personal despre Dumnezeu! Dacă omul are o astfel de imagine despre Dumnezeu, distorsionata complet, ajunge sa nu mai vada in Dumnezeul cel Adevarat pe Tatal!
Iisus a venit să ne prezinte imaginea adevarata a lui Dumnezeu ca Tată, ceea ce face din noi fii ai Sai! Acesta este Tată al milei, care il iubește pe om cu prețul vieții Sale. Este Tatăl care dăruiește, care iartă, care nu este impotriva fiilor Sai, ci este slujitorul lor.
Domnul Iisus a venit tocmai pentru a ne arata asta!
Legile lui Dumnezeu nu sunt constrangatoare ci eliberatoare!
Dar, cum diavolul continua sa ne ispiteasca cu lucruri ce tin de placerile caderii omenesti, legile lui Dumnezeu nu sunt urmate si adevarul si libertatea sunt minciuna si sclavie!
Rasplata vesniciei o vom primi ascultand Cuvantul!
"Dacă va păzi cineva cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac.”
Amin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu