joi, 14 noiembrie 2019

UN GAND LA EV. DUPA LUCA 9, 48-56

O data mi s-a intamplat  sa fiu intrebata care este in fond diferenta dogmatica intre DUMNEZEU CEL ortodox si Cel catolic. 
Cel ce ma intrebase era un francez...  dar la discutie participa si un englez catolic.
Am sa-ti spun eu cat de simplu se poate - interveni englezul.  DUMNEZEUL lor mangaie pe cand al nostru ... pedepseste! 

Orice explicatie dogmatica ar fi fost de prisos asa ca... am zambit condescendent. Nici nu ma simteam pregatita sa spun ceva demn de luat in seama si apoi... de la bunicul meu stiu ca, indiferent cat de scolit ori cat de redus ai fi, sunt trei lucruri pe care trebuie sa le respecti in relatiile cu ceilati: oricarui om, oricare i-ar fi statutul,  sa nu-i vorbesti de rau niciodata mamatara si credinta!

De atunci au trecut o multime de ani, si peste lume si peste mine...

Cum as putea sa-L vad altfel pe Iisus decat ca pe salvatorul meu? La pedeapsa stiu ca ma osandesc singura in orice clipa in care ma abat de la Calea Sa, caci atunci cand un creştin ramane prins de lume, aduce, sufletului sau si celor din jur, cel mai mare prejudiciu! 

Crezand in El, nadajduiesc in bunatatea, iertarea si mangaierea Sa, traind ura fata de pacatele clipei si iubire fata de Lumina pe care o aduce El in mine cu fiecare gand bun !

Soarta intregii lumi sta in dragostea Sa pentru om si intelegerea Sa fata de slabiciunile sale!

În vremea aceea s-a apropiat de Iisus unul dintre ucenicii Săi și I-a zis: Învățătorule, am văzut pe unul care în numele Tău scoate demoni și l-am oprit, pentru că nu-Ți urmează împreună cu noi. Iar Iisus a zis către el: Nu-l opriți; căci cine nu este împotriva voastră este pentru voi. Și când s-au împlinit zilele înălțării Sale, El S-a hotărât să meargă la Ierusalim. Și a trimis vestitori înaintea feței Sale. Și ei, mergând, au intrat într-un sat de samarineni ca să facă pregătiri pentru El. Dar ei nu L-au primit, pentru că El Se îndrepta spre Ierusalim. Și, văzând aceasta, ucenicii Iacov și Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer și să-i mistuie, cum a făcut și Ilie? Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui Duh sunteți? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască. Și s-au dus în alt sat.” Luca 9, 49-56

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu