duminică, 3 octombrie 2021

"PUTEREA MEA SE DESAVARSESTE IN SLABICIUNE" - GHIMPELE DIN TRUP


Cancerul este o boala de care, odata atins, e greu sa zici ca te-ai vindecat!
Medicii si tratamentele nu fac azi decat sa amane cu gratie un sfarsit previzibil!
Chiar si in formele in care, dupa tratament, esti declarat "vindecat",
nimeni nu iti poate garanta ca esti in afara de pericolul de a face o recidiva.
Boala canceroasa pune in miscare un mecanism de auto-distrugere.
Pana cand nu se va sti cum anume sa fie stopat acesta... noi, cei atinsi de aceasta boala, nu avem alta solutie decat sa invatam sa traim in pace cu... dusmanul!
Si, daca suntem credinciosi... lucrurile au o cu totul alta culoare!

APOSTOLUL acestei Duminici este un pasaj din Epistola a IIa catre Corinteni pe care il indragesc foarte si despre care am mai scris si cu alte ocazii. II Corinteni 11 :31-33; 12:1-9

Dumnezeu şi Tatăl Domnului nostru Iisus, Cel ce este binecuvântat în veci, ştie că nu mint! În Damasc, dregătorul regelui Areta păzea cetatea Damascului, ca să mă prindă, Şi printr-o fereastră am fost lăsat în jos, peste zid, într-un coş, şi am scăpat din mâinile lui.

Dacă trebuie să mă laud, nu-mi este de folos, dar voi veni totuşi la vedenii şi la descoperiri de la Domnul.
Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu ştiu; fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer.  Şi-l ştiu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie. Că a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască.
Pentru unul ca acesta mă voi lăuda; iar pentru mine însumi nu mă voi lăuda decât numai în slăbiciunile mele.
Căci chiar dacă aş vrea să mă laud, nu voi fi fără minte, căci voi spune adevărul; dar mă feresc de aceasta, ca să nu mă socotească nimeni mai presus decât ceea ce vede sau aude de la mine.
Şi pentru ca să nu mă trufesc cu măreţia descoperirilor, datu-mi-s-a mie un ghimpe în trup, un înger al satanei, să mă bată peste obraz, ca să nu mă trufesc.
Pentru aceasta de trei ori am rugat pe Domnul ca să-l îndepărteze de la mine; Şi mi-a zis: Îţi este de ajuns harul Meu, căci puterea Mea se desăvârşeşte în slăbiciune. 
Deci, foarte bucuros, mă voi lăuda mai ales întru slăbiciunile mele, ca să locuiască în mine puterea lui Hristos.
De aceea mă bucur în slăbiciuni, în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strâmtorări pentru Hristos, căci, când sunt slab, atunci sunt tare."

Din acest fragment intelegem existenta unor pareri potrivnice lui Pavel, unii contestandu-i calitatea de Apostol!  
Caci Saul din Tars a fost prigonitor al adeptilor lui Hristos, pana cand Iisus i-a aparut pe drumul Damascului, dupa Invierea Sa. 

Pavel aminteste de acesta "intanire" cu Domnul, in urma careia a fost orb timp de trei zile, vindecat fiind de ucenicii Mantuitorului, trimisi anume de El !
Acea rapire la cer a fost atat de cutremuratoare pentru Saul incat l-a transformat din prigonitor in Apostol al Lui Hristos!  

Referitor la acel ghimpe din trup de care aminteste Pavel in aceasta epistola, s-au facut multe speculatii!

Unii spun ca ar fi vorba de un diavol care ii tot asmutea pe evrei impotriva lui, il ponegreau si ii aduceau mereu aminte cine a fost si cum i-a prigonit el pe cei ce-L urmau pe Iisus; 

Altii spun ca ghimpele era pofta trupeasca care il destabiliza...

Sfintii Parinti zic insa ca era vorba de o suferinta fizica cu accese dramatice din cand in cand... (fie o malarie, fie epilepsie)

Indiferent insa de originea suferintei sale,  "ghimpele Apostolului" ne invita sa cugetam atent la boala si la felul de abordare a 
suferintei, in general, confesiunea lui aducandu-ne noua un mare sprijin duhovnicesc!

Caci, iata, Sf.Apostol Pavel marturiseste ca l-a rugat pe Domnul de trei ori sa-l scape de acest "ghimpe" apoi, primind raspuns, a incetat sa-L mai roage!
Noi oare de cate ori il rugam pentru ale noastre nimicuri pe Domnul?

Raspunsul lui Dumnezeu nu a intarziat:  Îţi este de ajuns harul Meu, căci puterea Mea se desăvârşeşte în slăbiciune. 
Cu alte cuvinte "Eu sunt cu tine, tu ai de grija si impotriveste-te bolii! Eu iti dau putere si puterea Mea se desavarseste tocmai la vreme de suferinta!"

Pavel a inteles ca suferinta i-a fost data ca sa nu se trufeasca, caci ar fi putut! Astazi ne minunam inca de forta cu care a infruntat lumea, nelamurita de marea schimbare a ideologiei sale! Ghimpele l-a ferit de sminteala pe care ar fi putut-o capata daca nu ar fi inteles ca toate  cele pe care le facea erau doar prin puterea si cu ajutorul lui Dumnezeu!

Odata ce a inteles toate aceasta, Sf Apostol Pavel a invatat sa se bucure mai cu seama in cele care il smereau - in suferinta, prigonire, defaimare - decat in cele care-l inaltau,  caci puterea omului in incercari se vede!
"De aceea mă bucur în slăbiciuni, în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strâmtorări pentru Hristos, căci, când sunt slab, atunci sunt tare."

Buna lectie pentru cei care, ca si mine, au simtit in trup frica de moarte, in clipa in care au aflat ca au cancer!
Toti ne rugam Domnului sa ne fereasca de incercari si de boli si sa ne dea sanatate. Uneori ne suparam si chiar cutezam sa-L tragem la raspundere pe Dumnezeu, reclamandu-I bunatatea pe care noi nu reusim sa o vedem, sa o simtim sau sa o intelegem!

Rugaciunea noastra ar trebui insa sa fie alta!
Mai intai, pentru toate cele primite - bune sau rele - trebuie sa Ii multumim Domnului caci toate au un rost pentru sufletul nostru !
Suferinta, incercarile, esecurile sunt o "gimnastica" de intretinere a sufletului, mentinandu-ne treaza starea de duhovnicie!
Pe Dumnezeu trebuie doar sa-L iubim si sa-L chemam! In rest... 

Faca-se voia Ta, Doamne! Fie dupa cum stii, dupa cum voiesti si dupa cum crezi Tu! 

Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu