Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele ale Legii: judecata, mila și credința; pe acestea trebuia să le faceți, iar pe acelea să nu le lăsați; călăuze oarbe, care strecurați țânțarul și înghițiți cămila!
Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că voi curățați partea din afară a paharului și a blidului, iar înăuntru sunt pline de răpire și de lăcomie. Fariseule orb! Curăță întâi partea dinăuntru a paharului și a blidului, ca să fie curată și cea din afară.
Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că semănați cu mormintele cele văruite, care pe din afară se arată frumoase, iar înăuntru sunt pline de oase de morți și de toată necurăția. Așa și voi, pe din afară vă arătați drepți oamenilor, iar înăuntru sunteți plini de fățărnicie și de fărădelege.”
Astazi parcurgem inca trei Vai-uri din cap.23, din Evanghelia dupa Matei!
Acuzatia de ipocrizie adresata de Mantuitorul Hristos fariseilor si carturarilor, continua.
La acea vreme, a plăti zeciuiala era drept - era modul de a plăti taxele si impozitele…
În zilele noastre, în viața de zi cu zi, multi par sa se comporte corect. Multi credinciosi sunt insa ipocriti.
Astazi parcurgem inca trei Vai-uri din cap.23, din Evanghelia dupa Matei!
Acuzatia de ipocrizie adresata de Mantuitorul Hristos fariseilor si carturarilor, continua.
La acea vreme, a plăti zeciuiala era drept - era modul de a plăti taxele si impozitele…
Greșeala lor insa era aceea că erau fideli în aspectele minore ale legii si nu în cele importante. Erau riguroși si determinați in ceea ce faceau.
Numai ca abia atunci cand exteriorul omului va fi ca interiorul Împărăția lui Dumnezeu ii este accesibila. În exterior totul era perfect, dar în interior?
In versetele urmatoare se vorbeste despre „răpire și lăcomie”. Exteriorul poate fi ireproșabil. Mai mult, cu cât exteriorul e mai perfect, cu atât mai bine ne reușește să ne folosim de aproapele. Interiorul este in acest caz o încercare de a-l înșela pe celălalt și a-l avea sub control, pentru a ne fi de folos.
In versetele urmatoare se vorbeste despre „răpire și lăcomie”. Exteriorul poate fi ireproșabil. Mai mult, cu cât exteriorul e mai perfect, cu atât mai bine ne reușește să ne folosim de aproapele. Interiorul este in acest caz o încercare de a-l înșela pe celălalt și a-l avea sub control, pentru a ne fi de folos.
Așadar, exercitiul de azi ar putea fi acela de a înțelege felul în care, în noi, pot viețui deopotriva fariseul și cărturarul, la un nivel chiar mai sofisticat, mai perfid!
Ipocritul – fariseul – este un om mort în interior, ce vedem este doar o masca a lui însuși, dar frumos pictată. Cu alte cuvinte, masca are un exterior perfect, dar dincolo de ea e putregai. Si totuși el apare ca avand o tinuta perfectă.
În zilele noastre, în viața de zi cu zi, multi par sa se comporte corect. Multi credinciosi sunt insa ipocriti.
Să ne gândim dacă în spatele comportamentului nostru "bun" nu stă cumva ceva ce aduce a fatarnicie.
Si proba este mânia, care nu are ce cauta in cel care pretinde ca-L are in el pe Dumnezeu!
Apoi faptul de a nu suporta persoanele care greșesc, este un fel de a evidentia propria noastra dreptate.
Si proba este mânia, care nu are ce cauta in cel care pretinde ca-L are in el pe Dumnezeu!
Apoi faptul de a nu suporta persoanele care greșesc, este un fel de a evidentia propria noastra dreptate.
Un om care-l critică pe celălalt, nuare habar de critică in sine, ci dorește doar să se laude, tranmitand mesajul ca el se comportă în mod diferit… Este precum Marta, care-L atenționează pe Iisus: „Nu vezi că Maria stă și nu face nimic? Ceart-o!” cuvinte in spatele carora stau altele: „Laudă-mă pe mine, pe Marta”. De aceea eu lucrez, pentru a fi lăudată! deci doar din ipocrizie.
Aceste lucruri există, dar nu trebuie să ne îngrijorăm prea tare… Îngrijorarea majoră ar trebui să existe dacă nu le-am vedea.
Altfel spus, aceste versete tratează fatarnicia pentru a ne arăta lucrurile care sunt în interiorul nostru și, astfel, să înțelegem că Iisus a murit pentru noi; să cunoaștem ce înseamnă să fim mântuiți și că avem nevoie să fim miluiți!
Toleranța creștină nu-i fondată pe principii umane, care spun: „Trebuie să suportăm toate și pe toți”, ci este întemeiată mult mai profund, pe cunoașterea răului prezent în toți ca și a prezentei harului destinat tuturor spre mantuire!
Altfel spus, aceste versete tratează fatarnicia pentru a ne arăta lucrurile care sunt în interiorul nostru și, astfel, să înțelegem că Iisus a murit pentru noi; să cunoaștem ce înseamnă să fim mântuiți și că avem nevoie să fim miluiți!
Toleranța creștină nu-i fondată pe principii umane, care spun: „Trebuie să suportăm toate și pe toți”, ci este întemeiată mult mai profund, pe cunoașterea răului prezent în toți ca și a prezentei harului destinat tuturor spre mantuire!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu